20-tals inspirerad



Modell: Micaela
Fixat: Hår & make-up

Jag gillar olika årtal och älskar att testa på olika ansikten.
Men när jag Träffade Micaela så fick jag en bild att hon skulle passa till 20-tal.
Denna look är INSPIRERAD av 20-talet, och en egen touch.

Mörk sotiga ögon och mattröda läppar. Är min bild av 20-talet.
visserligen så saknar Micaela en fjädrar eller två i håret, för att få de perfekta känslan av då tid.
Så det är nått ni kan testa. Våga prova er fram. Man kan inte få förbättring utan övning.






Smink: 20-talet va ljusare puder än sin hudton.
väldigt lite bluch, bara så du får en lätt rosade kinder.
Det är dom röda läpparna och ögonen som skall vara i fokus.
läpparna skall vara Röda men matt färg. inte glos.




Smink: Ögonen skall vara jätte sotiga. helst mörk grå eller svart.
jag valde en mörk mattgrå på ögonvrån men på ögonlocken mattsvart.
svart kajal på vatten linjen uppe och nere för att rama in sina ögonen.
Och för att få mer effekt på de sotiga looken.





Hår: jag gav luggen en bra tupering, för att kunna styra den som man vill.
Resten av håret kammade jag bakåt, och med de håret snurrade jag in som en bulle. Men platt.
Denna look skall vara så lite fluffigt som det är möjligt.






Jag gillar att göra olika årtal, och fler årtal kommer komma upp.


Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..

XoXo

Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du sminkar jättesnyggt! Ett stort plus till dig

2009-04-21 @ 18:12:35
Postat av: dafina

SVAR TILL ANONYMA!



1000 tack..:)



om det e nått du vill see det bara säga till så kommer jag lägga upp det så snart jag kan..



Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-04-22 @ 00:05:09
URL: http://dafinab.blogg.se/
Postat av: sarah

Vad roligt det va att läsa din blogg... kommer nog titta in lite då och då.. en riktigt insperationskälla :)

2009-04-22 @ 12:25:22
URL: http://blogg.nattstad.se/riktigtsarah
Postat av: dafina

SVAR TILL SARAH!!



Hej sara. tack för att du tycker om min blogg. det glädjer mig att det ger dig insperation är det nått speciellt stil du vill se säg bara till så skall jag försöka lägga upp så fort jag kan



Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-04-22 @ 18:11:55
URL: http://dafinab.blogg.se/
Postat av: Alexiie ღ

me like this one :)

2009-05-09 @ 13:56:02
URL: http://alexiieisak.blogg.se/
Postat av: dafina

SVAR TILL ALEXIIE



TACK! är det nån stil eller look som du vill se är det bara att säga till



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-05-12 @ 04:40:10
URL: http://www.nattstad.se/blondi_01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0