70-tals Inspirerad



Modell: puhi
FIxat: Hår & make-up

När jag tänker på 70-tal så tänker jag på naturliga färger, soft look. Stora lockar så det ser luftigt ut och inte mycket hairspray så du behåller de naturella looken. det är inte hela värden om lockarna inte är helt perfekta.
en fläta eller en söt hårband är pricken över I:et.
sminket skall vara med softa färger om du skall ha kajal eller eyeliner säg till att den är brun för att få en mjukare look.






Smink: använd en bluch som får dina kinden att se rosiga ut inte mycket sminkade. har du rosa pigment i din hy så kan du ha mer rosa tonade blucha annars tar du en mer åt det orange/röda bluch
lite natur färgade lipgloss





smink: jag har använt en beige/aprikos ögonskugga, på mitten av ögonlocken. kajal penna kan du ha men säg till att den är brun, så du inte får förmycket markerade ögon.





Hår: Jag har lockat puhi´s  hår med en stor locktång, men kamma genom lockarna med fingrarna så du får en mer naturliga locka. då blir lockarna mer avslappnade inte så "ny gjorda". om du måste ha hairspray spruta inte för nära håret. utan spreja massa upp i luften så det faller ner på ditt hår.





Jag gillar att göra olika årtal, och fler årtal kommer komma upp.



Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..

XoXo

Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

Kommentarer
Postat av: Lilli

Jätte fint gjort <3

2009-04-24 @ 18:10:15
URL: http://beerbatovci.blogg.se/
Postat av: C

söta bilder!

2009-04-25 @ 11:14:31
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: dafina

SVAR TILL LILLI!!



Hej gumman.tackk för att du tycker att det va fint.. =)

2009-05-01 @ 18:48:44
URL: http://www.nattstad.se/blondi_01
Postat av: dafina

SVAR TILL C!!!



Hej C tack för att du tycker om dom..

2009-05-01 @ 18:49:34
URL: http://www.nattstad.se/blondi_01
Postat av: Sussi Lucas ;)

Riktigt snyggt sminkat och håret på alla e helt underbara .. :)

Älskar att du göra olika årtionden med=)

Ger en själv en massa nya ideér.

Jag visste att du var bra men inte så bra =)

mäkta imponerad. =)

puss å kram /slucas

2009-05-13 @ 17:56:17
Postat av: Loni

Hej Dafina. Vill passa på att berömma dig för dina fina sminkningar, riktigt duktig är du :) Jag har 2 önskemål: det ena är ifall du kunde göra en Marilyn Monroe-inspirerande look nån gång? Mitt andra önskemål är om du kunde berätta hur du har lockat ditt hår (så som du har det på headern) jag har ungefärsamma hårlängd som dig, men tycker det blir för kort när man lockar det, men dina lockar är jättesnygga, du kanske t.o.m skulle kunna lägga upp en videoblogg :) Hoppas du besvarar mina önskamål. Kramar

2009-05-22 @ 20:41:14
Postat av: dafina

SVAR TILL SUSSI



hi gumman.. tack för att du gillade mina bilder..



ja du jag får ta å träffa dig nån dag så jag får göra en rolig lock på dig oxå puss gumman



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-05-27 @ 04:33:06
URL: http://www.nattstad.se/blondi_01
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-27 @ 04:40:03
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: dafina

SVAR TILL LONI..



Hej Loni. jag vill tacka dig jätte mycket för din kommentar och för dina önskemål. TACK!!

Jag har redan gjort en Marilyn Monroe-inspirerande look. men jag bara inte hunnit uppdattera detta på ett lite tag.. sam så håller jag på med väldigt mycket med nya tester för bloggen där jag sminkar mig sj på videoblogg så jag skall uppdattera sånt väldigt snart..

jag lovar jag skall vara mer aktiv med bloggen



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-05-27 @ 04:40:46
URL: http://www.nattstad.se/blondi_01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0