Klippt, färgat och sminkat.



Modell: Jenny
Fixat: Hår & make-up

Jag har inte bara stilat jenny, utan jag har klipp, färgad under hårt, slingrat överhåret.
Lockat håret och sminkat henne. Det va lite kul efter som jag inte har nån frisörutbildning.
Min mamma är
hårfrisörska, så jag har lärt mig av henne
(tack mamma du är bäst.). =)
Jenny har rakt & platt hår. Så ge henne lockar och volym är motsatsen
till vardagen.
Koppar/guld ögonskugga med blå eyeliner för att framhäva Jennys blåga ögon.





Smink: En rosa bluch va perfekt för Jennys look.
Hon fick rosiga kinder men samtidigt markeras och fram hävs hennes kindben.
En rosa/aprikos lipgloss är pricken över I:et för den här looken.





Smink: Jag gillar koppa färgen på kalla blåa ögon. För det får ögonen att framhävas mer.
blå eyeliner ramar in och markerar ögonen på ett mjukare sätt än om det skulle vara svart eyeliner.





Hår: Under håret har jag färgat med en chocklad brud färg, Och överhåret har jag slingart med blond färg.
Kippte upp håret ca 5 cm men behöll längden så mycket jag kunde.
Stora lockar och volym i hårbåtten gjorde looken mer glamorös.





Ni får jätte gärna komentera & ge eran åsikt.

Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..

XoXo

Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

Kommentarer
Postat av: rebecca

sv: tack så mycket :)

japp, det ska jag göra <:



kram!

2009-04-12 @ 11:31:06
URL: http://bexih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0