Grå skalan på en ljus tjej..



Modell: Cajsa
Fixat: Hår & make-up

Jag tycker Cajsa har en unik form på ansiktet. och underbar kal grå/blåa ögon. Jag var väldigt noga att sminket skulle vara runt så att jag inte bryter de runda, utan bygger på de runda. genom att ögonskuggan var kal grå/silver så gjorde det att hennes blåa nyansen på ögat framhävades mer. (viktigt att få ögonen att framhävas) det är mycket man säger och ser genom ögonen. jag matcha läpparna med bluch. Så att de första man ser är Ögonen.  ;)
spikrakt hår va ett måste så att det får en balans .. och får en fin inramning på ansikten.






Smink: röd brun bluch, säg till att du får bra rosiga kinder..jämna ut de ordentligt.. orange röd lipgloss..





Smink: Vitt, silvergrå & svart ögonskugga.. mörkare utåt och ljust inre ögon locket..
men lägg de så det får en rund känsla.. inga vassa kanter...





Hår: fönat håret rakt. sen plattat lite, tupperat lite där bak så man får en fin form. Men raka linjer så det ramar in ditt ansikte.







Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..

XoXo

Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP



Cajsa´s kommentar:


Jag tyckte att du verkligen är jätteduktig med det hon håller på med. Jag kände att du är väldigt säker på sin grej. Tyckte även att det var fint med den kalla färgen på mig. Tycker även att dom andra tjejerna jag har sett bilder på är jättefina. Jag önksar dig all lycka till inom make up och hårstyling!

Kommentarer
Postat av: Cajsa Lindesvärd

Jag tyckte att du verkligen är jätteduktig med det hon håller på med. Jag kände att du är väldigt säker på sin grej. Tyckte även att det var fint med den kalla färgen på mig. Tycker även att dom andra tjejerna jag har sett bilder på är jättefina. Jag önksar dig all lycka till inom make up och hårstyling!

2009-03-29 @ 22:34:42
Postat av: jessiie

Riktigt snyggt sminkad o håret var super bra! ;)

2009-03-30 @ 12:55:08
URL: http://jessiie.bloggagratis.se
Postat av: dafina

SVAR TILL CAJSA!!!



ÅÅÅ!!!!! det va jätte snällt skrivet..

har några nya ansiktet jag skall göra men jag får hitta på nått nytt med dig i gen för nöjen va på min sida att sminka dig,:)



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-03-30 @ 21:19:32
URL: http://dafinab.blogg.se/
Postat av: dafina

SVAR TILL JESSIIE!!!

Tack.. det va snällt sakt! om det är nått speciell stil eller år-tal du vill se är det bara att sriva er önskemål så skall jag göra allt för att få fram ett resultat.



XoXo



Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP

2009-03-30 @ 21:21:47
URL: http://dafinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0