Afro hår & färg stark smink





Modell: Emira
Fixat: Hår & Make-up

Jag frågade Emira om det fanns nått hon skulle vilja testa?
Och Emira svara AFRO skulle vara kul.
Så självklart så tyckte jag att det vore kul att får henne testa AFRO..
Rullade håret i de minsta spolarna jag kunde hitta.
Medans jag sminkade Emira va hennes hår supper lockigt. =)






Smink: Jag har markerat ganska mycket kindbenen med en rosa/röd bluch.
Men var försiktig så att jag inte fick bluchen för nära över kendben, utan höll det på nedre delen ab kindbenet.
Röd/orange läppar va ett perfekt färg för Emira.





Smink: Jag har använt mig av en BLÅ ögon skugga och samma skugga som eyeliner på nedre delen av ögat.
Men på globlinjen har jag markerat med svart färg, bara för att få en udda men stark brytning på det hela.



Hår: Jag tog väldigt tunna och små sektioner av hår, på en ca 0.5cm tjock spol.
Och lockade upp så hela håret.
Tills håret var riktigt torrt, Sen så kammade jag bara ut alla kockar med en vanlig kam.
Så att håret blir fluffigt.





Afro blev det allt och Emira gillade verkligen sitt runda och fluffiga hår

Är det nått speciellt ni undrar så är det bara att fråga..

XoXo

Ps. Believe in yourself and in MAKE-UP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0